Ny efteruddannelsesindsats funderet i partnerskaber og alliancer

Ny efteruddannelsesindsats funderet i partnerskaber og alliancer

Byggeriets Uddannelsers nye indsats Brandingpartnerskaber og lokale uddannelsesalliancer handler kort sagt om, at AMU-skolerne kan drage fordel af den markedsføringsindsats på sociale medier med mere, som vi hos Byggeriets Uddannelser vil lave henover hele året for AMU. Hertil skal regionale konsulenter støtte op om den markedsføring i deres lokale område.

Der skal arbejdes på den lange bane for at re-brande AMU/efteruddannelse og simplificere markedsføringen af kurser med en tematiseret, fælles indsats henover hele året.

Denne type indsats overbelaster ikke skolerne med et stort udbud af kurser i en kort, begrænset periode – faktisk skal de ikke opruste deres kursusudbud i særlig grad, men i stedet udnytte de muligheder, der er for markedsføring gennem et tematiseret årshjul, som udvikles i fællesskab, og som Byggeriets Uddannelser er tovholder for.

Byggeriets Uddannelser ønsker at markedsføre efteruddannelse hele året rundt i et partnerskab med skolerne, som udbyder BAI’s AMU-kurser. På den måde drager alle fordel af den markedsføring, som Byggeriets Uddannelser står for, og som skabes sammen. Det vil også være muligt for skolerne at udvikle og sparre om egen markedsføringsindsats sammen med Byggeriets Uddannelser. Hertil er det en del af indsatsen, at regionale konsulenter fra 3F og DI understøtter markedsføringen lokalt og deler kurser og andre indsatser på fx deres sociale medier eller i deres netværk, som AMU-skolerne i lokalområdet aktuelt udbyder.

Temaerne i årshjulet for 2024 er stadig under udarbejdelse, men der er udtrykt ønske om følgende emner:

  • Grøn omstilling
  • ”Bløde kurser” som kommunikation og konflikthåndtering
  • Generel information om kursustilskud og godtgørelser etc.

15 AMU-skoler på tværs af landet har ønsket at medvirke i projektet, og 14 af dem deltog i et kickoffmøde tidligere på måneden.