Stor opbakning til struktørkampagne

Det Faglige Fællesudvalg for Struktør-, Brolægger- og Tagdækkeruddannelsen udviklede i samarbejde med Byggeriets Uddannelser og bureauet Manova i august en 1½-årig kampagne, der skal få flere unge i alderen 15 – 20 år til at blive anlægs- eller bygningsstruktører.

Fra start af har både Dansk Byggeri, 3F og ikke mindst landets erhvervsskoler bakket op og udbredt kampagnen, hvilket også de første kampagnetal tydeligt viser.

Skolerne ringer dagligt for at få tilsendt brochurer og messemateriale, og både brancheforeninger og sektioner har brugt lejligheden til at få arbejdsgivere til at være opmærksomme på uddannelsen og de muligheder, der ligger heri.

Også online går kampagnen rigtig godt. Tallene for de første fire måneder viser, at alene på Facebook har kampagnen generet 872 ’likes’, hvoraf 92 % er mænd i alderen 15 – 24 år, og Facebook-siden når i gennemsnit ud til mellem 10.000 – 30. 000 unge i målgruppen hver uge.

Kampagnen gør herudover også brug af struktørreklamefilmen fra 2009, og her har en 5 ugers offensiv på forskellige hjemmeside generet 181.113 visninger, hvoraf hele 63,9 % af brugerne har set videoen til ende, og 2124 personer har efterfølgende gået direkte videre til kampagnehjemmesiden www.blivstruktør.dk. De besøgende bruger i gennemsnit over 3 minutter på siden.

I Byggeriets Uddannelser er vi meget glade for den opbakning og interesse organisationerne og skolerne viser, og vi glæder os til at kunne se resultatet af kampagnen til forårets og sommerens optag.

Endnu engang opfordres skoler og andre interessenter til at henvende sig, hvis de mangler informationsfoldere, vil låne messemateriale eller ønsker yderligere oplysninger om kampagnen til uddannelseskonsulent John Hvass (jh@bygud.dk) eller kommunikationsmedarbejder Rasmine Reeh (rr@bygud.dk)