Fokus på superheltenørder, forældre og unge gamere

Fokus på superheltenørder, forældre og unge gamere

Gør Noget Nu-kampagnen for byggeriets uddannelser er i fuld gang og kører endnu et rul her i januar og februar måned - lige op til, at de unge skal vælge uddannelse den 1. marts.

Byggeriets Uddannelser går til filmen

Vi skød året i gang (uge 1 og 2) med en ny 30-sekunders biografreklame, der blev vist lige inden superheltefilmen ”Aquaman and the Lost Kingdom”, fordi målgruppen for filmen dækker superheltenørder – og forhåbentlig også nogle kommende håndværkere - i alderen 13-24 år.

Derudover kører der nu to såkaldte værdi- og actionfilm (temafilm) samt film for alle uddannelser på sociale medier som Meta (Facebook og Instagram), Snapchat, TikTok og YouTube i story- og bredformat.

Se eksempel på filmene nedenunder.

Kan vi rykke forældrene?

Som noget nyt kører der en kampagne på Meta med den tekstede biografreklame målrettet forældrene til de 13-17-årige for at se, om eksponering for forældrene kan resultere i, at flere unge overvejer en erhvervsuddannelse i stedet for gymnasiet. De umiddelbare tal viser, at forældrene i høj grad kigger med på Facebook. 

Biografreklamen på Meta kører også for de unge på 18-24 år. Se biografreklamen nederst på siden.

Damptromle-animation for de helt unge på gamersitet Twitch

På gamersitet Twitch kører vi på ny en animation med en damptromle, der kører over skærmen med reklametekst i spillene Minecraft, Fortnite m.v., for at nå den yngre målgruppe på 13-17 år. Twitch har indtil videre fået mere end 45.000 live stream-views.

Kampagnen på Twitch før jul var hovedsageligt målrettet de unge på 18-24 år. Se eksempel på animation til den yngre målgruppe ved at klikke her.

Se den tekstede biografreklame til forældrene til de 13-17-årige

Se temafilmen (actionfilm) fra kampagnen her

Se værdifilmen fra kampagnen her

Se bygningsstruktørfilmen fra kampagnen, som lige nu trækker de fleste views på YouTube.

Se tømrerfilmen fra kampagnen her

Se anlægsgartnerfilmen fra kampagnen her