Omdrejningspunkt for didaktisk og digital udvikling

Omdrejningspunkt for didaktisk og digital udvikling

Byggerets Uddannelser var i sidste uge til efterårsreception hos Egmont/Praxis, da Det Faglige Fællesudvalg for Murer-, Stenhugger- og Stukkaturfaget af Praxis var indstillet til Lindhardt & Ringhofs Læringspris (LP) 2022 for deres engagerede indsats for Murerbogen. 

I indstillingen af Murerbogen stod:

"Murerbogen har siden 2009 været omdrejningspunkt for en didaktisk og digital udvikling, som ikke kun har bredt sig til murerfagets øvrige undervisningsmaterialer – den har også inspireret og accelereret andre fagområders tænkning og udvikling af læremidler.

I begyndelsen af 2013 blev Murerbogen udgivet i en helt ny og nu digital version med intenst fokus på at ramme brugernes læringsmæssige niveau og behov. Siden da har Murerbogen gennemgået en kontinuerlig udvikling frem til i dag, hvor den kan karakteriseres som et gennemarbejdet didaktisk og digitalt værk. Den suppleres af cirka 20 såkaldte iPraxis-forløb, der giver forslag til, hvordan underviserne på skolerne kan gennemføre den samlede undervisning fra grundforløb over de 5 hovedforløb frem til den afsluttende svendeprøve.

Bogen tilpasser sig løbende til faget og en række interessenter, såsom det tidligere Murerfagets Oplysningsråd og Teknologisk Institut, som har vist deres engagement og interesse i værkets videre udvikling."

Der var 6 nominerede til Læringsprisen, der i år dog gik til Peter Liljedahl for bogen ”Det tænkende klasserum”.

Susanne Larsen, redaktør fra Praxis,  Anne Mette Brock Jensen, Byggeriets Uddannelsers uddannelseskonsulent, og Thomas Hagen, faglærer fra Nordvestsjællands Erhvervs- og Gymnasieuddannelser, skåler for nomineringen af Murerborgen til Læringsprisen 2022.

Susanne Larsen, redaktør fra Praxis, Anne Mette Brock Jensen, Byggeriets Uddannelsers uddannelseskonsulent, og Thomas Hagen, faglærer fra Nordvestsjællands Erhvervs- og Gymnasieuddannelser, skåler for nomineringen af Murerborgen til Læringsprisen 2022.