Nye iPraxisforløb til struktørfagene

Nye iPraxisforløb til struktørfagene

På praxisOnline findes allerede ti iPraxisforløb til struktørernes H1-H2. Nu ligger yderligere syv iPraxisforløb til struktørernes H3 klar til brug – fire forløb til anlægsstruktør og tre forløb til bygningsstruktør. De resterende forløb til anlægs- og bygningsstruktørernes H4-H6 samt til brolæggernes H3-H6 forventes klar ved årsskiftet 2020/2021.

Forløb til anlægsstruktør:

  • Betonbelægninger (teoretisk forløb)
  • Anlægsteknik
  • Afløbsplaner (teoretisk forløb)
  • Anlægsprojekt (teoretisk forløb)

Forløb til bygningsstruktør:

  • Armering (teoretisk forløb)
  • Væg med lyskasse
  • Væg med murhylde

iPraxisforløbene til H1-H6 udvikles, så der er en naturlig stigning i sværhedsgraden. Hovedforløbsbetegnelserne (H1, H2, H3 osv.) skal dog opfattes som vejledende. Det er således op til den enkelte underviser selv at vurdere på hvilket hovedforløb, iPraxisforløbene passer bedst i forhold til elevernes niveau og skolens planlægning. Underviseren kan evt. selv vælge at tilpasse forløbene til det ønskede niveau ved at tilføje eller udelade opgaveelementer.

De nye iPraxisforløb og en nærmere beskrivelse af dem findes ved at søge på ”Struktør H3” i fritekstsøgefeltet på praxisOnline

 

Alle iPraxisforløbene er opbygget efter samme skabelon. Med udgangspunkt i udførelse af en teoretisk eller praktisk opgave kommer eleverne omkring emner som tegning, materialer, værktøj, planlægning, arbejdsmiljø og kvalitetssikring. 

Skabelonen er identisk med den, som iPraxisforløbene til struktøruddannelsens GF2 er bygget op over, så for både elever og lærere vil der være genkendelighed i strukturen.

Skolerne kan få adgang til forløbene på to måder: 

  • Ved køb af fagpakke til struktørernes hovedforløb. 
  • Ved køb af B&A-pakke i abonnement. 

Nærmere info om køb fås hos salgskonsulent, Morten Lykke Nielsen, 
mln@praxis.dk / mob. 2222 7376. 

OBS - vigtig lærerinfo! 
Elever har ikke automatisk adgang til iPraxisforløbene, når skolen har købt adgang. Elevadgang kræver, at en lærer kopierer det aktuelle forløb og deler kopikoden med eleverne.