Arkil lancerer lærlinge-kampagne

Pressemeddelelse: Arkil vil være på forkant med udviklingen – også når det gælder rekruttering af lærlinge. En ny, særlig lærlingeportal og en facebookside er nogle af de ingredienser, der skal til for at skabe ekstra interesse blandt de unge.

- Den banebrydende kampagne, der består af en særlig lærlingeportal, hvortil der er knyttet en ny facebookside, er nødvendig for at gøre noget anderledes og for at markere os i en branche, hvor der er rift om de unge og ikke mindst rift om at få de bedste. Det fortæller uddannelseskoordinator Helle Juhl, der har været primus motor for lærlingeportalen.

- Vi bliver nødt til at gøre noget for at skille os ud fra mængden – vække opsigt, forklarer hun om baggrunden for lærlinge-universet, der fremover nu kører via en facebookside og den nyoprettede portal: www.arkil-elev.dk.

- Med den nye portal forsøger vi at være der, hvor de unge er. Og det er på de sociale medier og på nettet.
Målet er helt klart: Universet på både lærlingeportalen og facebook skal vække interesse og gøre det interessant for de unge at blive lærling hos Arkil. Det handler også om at skabe interesse for branchen.

Portalen www.arkil-elev.dk er netop gået i luften og er direkte knyttet til facebooksiden: www.facebook.com/arkilelever, og meningen er, at den løbende skal opdateres af de unge lærlinge i virksomheden.

Hjemmesiden henvender sig udelukkende til brolægger-, bygningsstruktør og anlægsstruktørlærlinge. På den måde får de unge et særligt univers, hvor de får de informationer, der er relevante for dem. Idéen med facebooksiden er, at den er til de unge – fra de unge selv.

- Det er jo dem, der ved, hvad der rører sig og ved, hvad der interesserer dem. Udgangspunktet er, at der skal uddannes tre-fire unge, der løbende lægger interessante ting fra hverdagen som lærling i Arkil ind på sitet. På den måde skulle kampagnen gerne være et væsentligt led i et kontinuerligt rekrutteringsforløb fremover, håber Helle Juhl.