Kampagner skal sætte fokus uddannelserne til brolægger og tagdækker

Med støtte fra Bygge- og Anlægsbranchens Uddannelsesfond lancerer Det Faglige Fællesudvalg for Struktør-, Brolægger- og Tagdækkeruddannelsen to nye kampagner, der skal øge kendskabet til hhv. brolægger- og tagdækkeruddannelsen.

Kampagnerne bliver primært målrettet de unge, det vil sige de 17 – 25-årige, og bliver udviklet i samarbejde med Byggeriets Uddannelser og bureauet Manova, der også står bag den igangværende struktørkampagne.

Kampagnerne kommer til at løbe fra sidst i maj til og med oktober 2014.

Uddannelseskonsulent i Byggeriets Uddannelser John Hvass betoner vigtigheden af et øget fokus på både brolægger- og tagdækkeruddannelsen.

Hvor struktørkampagnen havde et øget optag på minimum 10 % som klar målsætning, er ønsket med de to kommende kampagner af mere oplysende karakter. Vi vil gerne gøre opmærksom på, at vi her har to uddannelser, der måske er lidt oversete, men som rummer en masse muligheder for de unge.

I forbindelse med kampagnerne bliver der oprettet informative men overskuelige hjemmesider for de to uddannelser hhv. www.blivbrolægger.dk og www.blivtagdækker.dk, hvor både kommende elever og forældre kan finde den nærmeste erhvervsskole, få svar på eventuelle spørgsmål, læse interview med igangværende elever eller se små film om uddannelserne.

Som supplement til hjemmesiderne bliver der udviklet ’blivbrolægger’-/ ’blivtagdækker’-informationsfoldere samt roll-ups, der sendes ud til skolerne til brug til åbent hus-arrangementer og uddannelsesmesser.

Herudover kan kampagnerne ses i juniudgaven af DSB’s Ud&Se, som Go-Card-postkortkampagne  samt i en Facebook-bannerkampagne.

For mere information kontakt uddannelseskonsulent John Hvass, 35878742/ jh@bygud.dk eller kommunikationsmedarbejder Rasmine Reeh, 35878732/ rr@bygud.dk.