Kampagnematerialer

Kampagnematerialer

Danmark har behov for at flere unge vælger en erhvervsuddannelse også inden for bygge- og anlægsfagene. På den baggrund lancerer Byggeriets Uddannelser, 3F og Dansk Byggeri en ny kampagne under navnet ‘Gør noget, der gør noget’.

Formålet er i første omgang at få flere unge til at overveje en erhvervsuddannelse. Kampagnen skal åbne de unges øjne op for de mange muligheder erhvervsuddannelserne tilbyder og skabe et mere positivt syn på erhvervsuddannelsesvejen generelt.

Sociale medier

Byggeriets Uddannelser kører kampagne på Facebook med profilen ‘Gør noget – Byggeriets Uddannelser’ og på Instagram med profilen Byggeriets Uddannelser. Like og del gerne materialet!

https://www.facebook.com/byggerietsuddannelser/


Website – www.gørnoget.nu

Kampagnesiden indeholder:

  • Kampagnefilm
  • Beskrivelse af alle uddannelserne
  • Praktisk information omkring ansøgning
  • Link til alle landets bygge- og anlægserhvervsskoler
    Under hver skole på skoleoversigten er det muligt, at skolerne selv tilføjer aktuelle begivenheder for deres egen skole. Dette kan være åbent hus arrangementer. Der er et fælles skole login, hvor der er tilgang til at opdatere informationer om ens skole og dens arrangementer.

 

Film

Filmene viser unge mennesker, som er under uddannelse. Vi viser et andet og mere nuanceret billede af, hvem de er som personer både under og udenfor deres uddannelser.

Filmene kan bruges på hjemmesider og sociale medier.

Mød Emil. Han er udlært gulvlægger

Mød Magnus. Han er ved at uddanne sig til tømrer

Mød Gry. Hun er ved at uddanne sig til bygningsstruktør

 

Mød Nikolaj. Han er ved at uddanne sig til murer

Mød Martin. Han er ved at uddanne sig til brolægger


Mød Laura Feline. Hun er ved at uddanne sig til tækkemand

Mød Johanne. Hun er ved at uddanne sig til stenhugger

Mød Mathias. Han er ved at uddanne sig til anlægsstruktør

Plakater

Der er udarbejdet plakater i A1-format. Disse kan skaleres efter behov. Der er mulighed for at målrette brødteksten, samt indsætte logo af aktuel skole.

Plakater til download: https://we.tl/t-RT1CdAxY0g

Eksempler på plakater

Trykklar brochure

Der er udarbejdet en brochure, som har samme visuelle identitet som resten af kampagnens elementer. Brochuren kan bruges på messer og til at dele ud til unge til åbent hus.

Brochuren indeholder kort information om de ti uddannelser indenfor byggeriet og udtalelser fra de tre case-personer fra kampagnen.

Brochuren er lavet i A5-format med et enkelt opslag.

Download trykklar brochure